Vilken jävla dag!

Det slutade inte riktigt på skansen som vi hade trott utan det slutade på astridlindgrenssjukhus. Så nu går jag och haltar och har en spricka i armen. Nu tänkte jag berätta om dagen.
När jag skulle kliva in i bilen så halkar jag och hamnar på min vänstra sida. Jag hade fruktansvärt ont i benet och armen/handleden. Jag lyckas resa mig upp och sätta mig i bilen. Jag skakade som en tok och börja gråta. Det gjorde så j*vla ont! Jag sa till M&P att jag ville åka. Så vi åkte mot centrum. Erik satte sig bredvid mig och försökte få mig på bättre humör. Jag visste inte om jag skulle gråta eller skratta. När jag börja skratta så börja jag gråta. M&P bestämde att jag behvövde åka till sjukhuset. Så vi åkte till astridlindgrens. Där kom vi till akuten. Vi fick prata med en tjej på en gång. hon gav mig en rullstol. Då råkade hon nämna att det kunde bli en operation och det var droppen! Då fick jag panik och satt och skaka och gråta. M körde mig till en annan del av sjukhuset. Där fick vi prata med en sköterska som lunga ned mig och vi fick vänta på en läkare. När vi kom in till läkaren så kände hon på benet och handleden. Benet var ingen fara det var bara ett slag på och kunde bli ett blåmärke. Men handleden var värre så hon bokade en röntgen tid.

När vi kom till vent salen för röntgen så fick vi vänta ett tag. Men tillslut var det våran tur. Läkaren tog några bilder sen fick vi gå ut och vänta ifall han skulle vilja ta mera bilder. Efter kanske en kvart så fick vi reda på att vi kunde gå ned igen för att få ett resultat efter vad bilderna visat.

När vi kom ned fick vi vänta i nästan en timme. Men sen kom läkaren och sa att jag bara hade en spricka i handleden. jag fick ett bandage och sen var vi klara. Vi kom till akuten 13.30 och kom där ifrån strax efter 17.00. Snacka om lång dag!

Nu får jag inte spela bollekar och helst inte röra så mycket på handen. Och så sitter jag liksom här och skriver ^^.
Jag som hade tänkt att cykla i veckan. Men jag tor inte det kommer gå så bra. Får nog gå extra tidigt hemifrån på morgonen också så att jag inte missar bussen.

Här får ni en bild från när jag satt i rullstolen. Den är lite suddig.



Detta skulle då bli en rolig dag och sluta i katastrof ^^

Kommentarer
Postat av: Sara Adlers

Men lilla gumman! Hur mår du?

2011-03-27 @ 21:53:22
URL: http://adlers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0